مجله

تاریخچه برند آتونیکس

bayacontrol

آتونیکس یک شرکت کره‌ای است که توسط پارک هوان کی در سال 1977 راه‌اندازی شد. این شرکت در طی حدود نیم‌قرن که از عمر راه‌اندازی آن می‌گذرد؛ و کم‌کم به بازار کشورهای دیگر راه پیدا کرد. امروزه این کمپانی در کشورهای مختلف دنیا شعباتی را دایر کرده است و محصولات این کمپانی در بازار بیش از 100 کشور به فروش می‌رسد.

در‌واقع آتونیکس همواره با تولید محصولاتی با‌کیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا، توجه همگان را به خود جلب کرده است.  در ادامه از این مطلب از بایا‌کنترل به معرفی شرکت آتونیکس Autonics و تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

 

معرفی کمپانی آتونیکس

کمپانی آتونیکس Autonics از معروف‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تولید سنسورها و کنترل‌کننده‌ها است. این شرکت محصولات موردنظر برای اتوماسیون را تولید می‌کند. در‌حقیقت آتونیکس یک شرکت کره‌ای است که انواع سنسورها و کنترل‌کننده‌های صنعتی مانند سنسورهای القایی، خازنی، نوری، انکودرها، تایمر، پنل‌متر، رله SSR، کانتر، کنترل‌کننده دما  و رطوبت و… را تولید می‌کند.

از شاخصه‌های این کمپانی محافظت از محیط‌زیست است. آتونیکس تلاش می‌کند که محصولاتش را مطابق قوانین محیط‌زیست تولید کند تا کمترین خطر و آسیب را برای محیط‌زیست در پی داشته باشد. همچنین کمپانی آتونیکس در سال‌های گذشته بیش از پیش مورد‌توجه قرار گرفته است و این اتفاقی نیست!

این کمپانی به استانداردهای مختلف مانند  ISO9001 ,UL ,CE,ROHS و… توجه داشته و تلاش کرده است تا با استفاده از تجهیزات متنوع، دقیق و سیستم‌های کنترل کیفی پیشرفته و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، همواره بهترین‌ها را به مارکت عرضه کند.

 

استراتژی آتونیکس از آغاز افتتاح شعبات مختلف در کشورهای مختلف، برای توسعه و گسترش حیطه کاری خود بوده است. این کمپانی در‌حال‌حاضر در کشورهایی از جمله روسیه، هند، ویتنام، مالزی، روسیه، آمریکا، مکزیک، چین، ژاپن، هند و اندونزی هم دفاتر بین‌المللی دارد.

در‌واقع آتونیکس در مسیر جهانی شدن گام برمی‌دارد و با راه پیدا کردن به کشورهای مختلف تلاش می‌کند تا بهترین خود را ارائه دهد. آتونیکس به تولید محصولات دقیق و ایمن معروف است و دائما با کنترل کیفی بهتر، تست‌ها و آزمایش‌های مختلف سعی می‌کند تا محصولاتش را براساس استانداردهای بین‌المللی تولید کند. درحال‌حاضر این کمپانی بیش از 6 هزار محصول تولید کرده است که در بازارهای 100 کشور دنیا در حال فروش است.

 

تاریخچه برند آتونیکس

شرکت آتونیکس توسط پارک هوان کی در سال 1977 در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت به مرور زمان شروع به تولید اولین کنترلرها برای ماشین‌های نیمه‌اتوماتیک نساجی کرد. در سال 1984 این کمپانی اولین شمارنده (کانتر دیجیتال) در کره را تولید کرد.

در سال 1990 کمپانی آتونیکس یک مرکز مطالعات و پژوهش برای کنترل و اندازه‌گیری با تایید‌رسمی دولت کره راه‌اندازی کرد. همچنین در سال 1998 جایزه هشتم برای شرکت‌های کوچک و متوسط را کسب کرده و همچنین عنوان 50 شرکت کوچک و متوسط برتر دنیا از نظر کیفیت را از آن خودش کرد.

 

با شروع سال 2000 این شرکت یک مرکز توسعه و تحقیق در خصوص سنسورها راه‌اندازی کرد تا در این زمینه فعالیتش را جدی‌‌تر ادامه دهد. همچنین در سال 2002 این شرکت به عنوان یک شرکت متخصص قطعات یدکی و مواد معرفی شد. در ادامه این تلاش‌های پی‌در‌پی، این شرکت در سال 2012 عنوان  یکی از 10 شرکت پیشگام صنعت جدید در جیاکسینگ چین را از آن خودش کرد. همچنین در سال 2013 کمپانی آتونیکس توسط وزارت بازرگانی، صنعت و نیرو به‌ عنوان شرکت تخصصی جهانی معرفی شد.

در سال 2019 این کمپانی رسما به‌عنوان یک شرکت متخصص مواد و قطعات یدکی شناخته شد. همچنین در سال 2020 آتونیکس جایزه وب کره 2020 را دریافت نمود.

 

محصولات کمپانی آتونیکس

آتونیکس در حوزه‌های متعدد محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار می‌کند. از جمله محصولات و تولیدات اصلی این کمپانی عبارت‌اند از:

 

کنترلرها آتونیکس

  • کنترلرهای دما: این کنترلرها به کمک تکنولوژی پیشرفته همواره دمای فرایندهای صنعتی را بررسی می‌کنند. همچنین کنترلر‌های دما آتونیکس در سری‌های مختلف با ویژگی‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند.
  • PLCها: این کنترلرها کارشان اتوماسیون‌کردن فرایندهای پیچیده و کنترل مرکزی سیستم‌های صنعتی است.

 

انواع سنسورهای آتونیکس

این شرکت انواع سنسورها نظیر سنسور جابه‌جایی، درب اتومات، سنسور فوتو‌الکترونیک، فوتو‌میکرو و… را تولید می‌کند. محبوب‌ترین سنسورهای آتونیکس عبارت‌اند از:

  • سنسورهای فشار و دما: سنسورهای دما و فشار برای تعاملات صنعتی که باید دما و فشار در آن‌ها دقیقا بررسی شوند، بکار گرفته می‌شوند.
  • سنسور‌های خازنی: سنسور‌های خارنی علاوه‌بر شمارش تولید برای کنترل سطح مخازن نیز کاربرد دارند.
  • سنسورهای القایی و سنجشی: سنسورهای القایی و سنجی کارشان تشخیص اجسام فلزی و غیرفلزی در انواع و سایزهای متعدد است.

بایا کنترل | سنسورالقایی PR12-2AC

  • سنسورهای نوری:  سنسورهای فیبر نوری و فوتوالکتریک کارشان تشخیص موقعیت و شمارش تعداد است.

سنسور نوری BEN5M-MFR | بایا کنترل

نمایشگرها و پنل‌های کنترل

کمپانی آتونیکس در تولید کنترل‌کننده‌های سنسور و دما، پیشخوان، شاخص‌ها، پانل‌متر دیجیتال طرفداران بسیاری دارد. رایج‌ترین محصولات این کمپانی عبارت‌اند از:

  • نمایشگرهای دیجیتال: این نمایشگرها تمام پارامترها و اعداد و ارقام را به طور دقیق نمایش می‌دهند.
  • پنل‌های کنترل HMI: این پنل‌ها کارشان ایجاد یک رابط کاربری قدرتمند و قابل کنترل برای کنترل سیستم‌های اتوماسیون است.

 

تجهیزات و اتصالات و کابل‌کشی‌های آتونیکس

  • کابل‌ها و کانکتورها: این محصولات برای اتصالات ایمن تجهیزات اتوماسیون بکار می‌روند.
  • رله‌ها و سوئیچ‌های صنعتی: کار این تجهیزات کنترل مدارهای الکتریکی و مدیریت مدارها است. آتونیکس انواع سوئیچ‌ها را نظیر سوئیچ‌های غیر‌تماسی، سوئیچ‌های کنترل‌ و… تولید می‌کند.

 

تایمرها و شمارنده‌های آتونیکس

  • شمارنده‌ها: شمارنده‌های آتونیکس برای شمارش تعداد آیتم‌ها استفاده می‌شوند.
  • تایمرها: این قطعات برای زمان‌بندی دقیق کاربرد دارند و در سری‌های مختلف روانه بازار می‌شوند.

 

سخن آخر

شرکت آتونیکس یک شرکت جهانی در زمینه تولید سنسور و محصولات مربوط به اتوماسیون‌سازی است. مرکز این شرکت در کره قرار دارد و تاکنون با تولید بیش از 6 هزار محصول در بازار بیش از 100 کشور دنیا، حضور پیدا کرده است.

محصولات این کمپانی در صنایع تولید و بسته‌بندی موا‌ غذایی، ماشین‌آلات حرکتی، ماشین‌آلات فلزکاری، بالابرهای صنعتی و آسانسورها، درب‌های اتوماتیک و… کاربرد دارند. البته این محصولات به خاطر دقت بالا، نوآوری‌های فناورانه و قابل اطمینان بودن، همواره در دنیا مورد‌توجه قرار گرفته‌اند.

 

سوالات متداول

  1. شاخصه اصلی تولیدات آتونیکس چیست؟

آتونیکس با راه‌اندازی دفاتر آزمایش و بررسی و کنترل محصولات همیشه تلاش می‌کند تا محصولات را مطابق استانداردهای روز دنیا و با بهترین کیفیت روانه بازار کند.

  1. محصولات اورجینال آتونیکس را از کجا تهیه کنیم؟ 

برای خرید محصولات اورجینال و با‌کیفیت برند آتونیکس، بایا‌کنترل به عنوان یکی از بهترین عرضه‌کنندگان محصولات Autonics شناخته شده است. در‌واقع با تضمین ضمانت کالا و حتی بازگشت وجه بایا‌کنترل به طور حتم تجربه خریدی مطمئن را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *